Hjälpcenter

Logga in för att få åtkomst till hela hjälpcentret

Växel

Utforska våra svar på vanliga frågor om funktioner och hur en växel fungerar. Få klarhet och öka din förståelse för smidig användning av våra växeltjänster.

Gruppinkorg / Gemensam röstbrevlåda - Vad är det?

En gruppinkorg är precis som det låter, en telefonsvarare/röstbrevlåda som används för en grupp. Det kan vara flera personer, svarsgrupper eller styrt utifrån öppettiderna i din växel. När man inte kan besvara samtal till numret kan samt...

By Eliaz Olsson
  • Uppdaterad

ACD / Svarsgrupp - Vad är det?

Har du någonsin hört uttrycket ACD eller ACD-grupp? Detta är ett vanligt uttryck om du jobbar inom Telekom och något du säkert kommer stöta på om du ser över er telefonväxel och ert företags telefoni. Nedan har vi gått igenom det mesta...

By Eliaz Olsson
  • Uppdaterad

IVR / Knappval - Vad är det?

Inledning IVR (Interactive Voice Response), även kallad knappvalsmeny är en teknologi som används inom telefoniväxlar för att underlätta interaktioner mellan er och era kunder. IVR-system möjliggör automatiserade samtalshanteringar genom...

By Jacob Böös
  • Uppdaterad

Ringstrategi - Vad är det?

Ringstrategier är en central del av en effektiv telefoni- och växellösning för företag. De ger dig möjlighet att hantera inkommande samtal på ett sätt som passar din organisation bäst. I den här artikeln kommer vi att förklara vad en rin...

By Jacob Böös
  • Uppdaterad

Suffix - Vad är det?

Ett suffix är en viktig komponent i en telefonväxel, som används för att dirigera samtal och utföra olika handlingar efter att en telefonnummer har blivit valt. Suffixet är en sekvens av siffror eller tecken som följer efter uppringarens...

By Jacob Böös
  • Uppdaterad