Hjälpcenter

Logga in för att få åtkomst till hela hjälpcentret

Viktigt att veta innan du använder ditt nya SIM-kort

Jacob Böös
Jacob Böös
  • Uppdaterad

När du får ditt nya SIM-kort från oss är det viktigt att vänta med att sätta i det tills det angivna driftdatumet. Här förklarar vi varför och vad som händer om du sätter i det för tidigt.


Varför måste jag vänta till driftdatumet?

På driftdatumet genomförs porteringen – det vill säga flytten av ditt telefonnummer från din gamla operatör till din nya lösning hos oss.

Sätter du i SIM-kortet innan driftdatumet kommer SIM-kortet att visa ett tillfälligt nummer i din telefon, eftersom ditt riktiga nummer ännu inte är kopplat. Det kan leda till:

  • Att du blir debiterad för samtal, sms och data redan från det ögonblick du sätter i SIM-kortet – även om din nummerflytt inte är klar.
  • Att vi senare behöver felsöka för att få rätt nummer att visas i enheten, vilket kan ta både tid och resurser.

Vi vill gärna hjälpa dig att slippa detta, så vänta in driftdatumet!


När startar debiteringen?

Debiteringen börjar från det att SIM-kortet används, oavsett om nummerflytten är klar eller inte. Därför är det viktigt att du väntar till rätt datum.


Hur vet jag när det är dags att byta SIM-kort?

Du hittar ditt driftdatum i informationsbrevet som skickades tillsammans med SIM-kortet. Är du osäker? Hör av dig till vår leveransavdelning så hjälper vi dig.


Behöver du hjälp?

Vi finns här för dig! Kontakta oss gärna om du har några frågor eller funderingar kring din driftsättning:

📧 leverans@advisera.se
📞 040-18 31 00


Tack för att du läste – tillsammans ser vi till att din nya telefonilösning fungerar så smidigt som möjligt!

Var denna artikel till hjälp?

Kundnöjdhet i fokus: De senaste 100 ärendena i siffror!

Kommentarer

0 kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.