Ska du börja på ett företag som har Telenor som operatör och är sugen på att flytta in ditt nummer?
Det är inte mycket skillnad jämfört med de andra operatörerna.
Såhär går det till.
1. Innan vi kan göra en nummerflytt är det viktigt att kolla upp vissa saker först.
Du måste se till att det inte är någon bindningstid kvar på abonnemanget. Kolla gärna upp detta innan du beställer nummerflytten.
2. När du har kollat så du inte har någon bindningstid kvar på abonnemanget så behöver vi ha lite information från dig. Det vi behöver veta för att kunna skicka ut en nummerflyttsblankett är följande
Namn på den som äger numret:
Personnummer:
E-post:
Telefonnummer som ska flyttas:
3. När du har informerat oss om ovan information kommer vi att skicka ut en blankett för dig att signera.
4. När blanketten är signerad kommer vi sedan att skicka blanketten vidare för att få en bekräftelse på om själva porteringen/nummerflytten blir godkänd eller inte.
5. Beroende på vad svaret blir kommer vi antingen att återkomma till dig med ett bekräftat datum nummerflytten sker eller om den har blivit nekad för exempel att det är bindningstid kvar hos nuvarande operatör. Vanligtvis tar det ungefär 5 arbetsdagar för att flytta över ett mobilnummer och ungefär 15 dagar för ett fastnummer.
6. När porteringen/nummerflytten har blivit godkänd och du har fått information om vilken dag det sker gör vi alltid en uppföljning samma dag. Det är för att se så att själva nummerflytten har gått som det ska och att allt fungerar för dig.
Har man kollat upp det som behövs kollas upp innan själva nummerflytten så är det en väldigt smidig process. Men skulle du känna dig osäker eller inte riktigt förstå något så är det alltid bara att kontakta oss så hjälper vi dig.
Relaterad till
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.