Hjälpcenter

Logga in för att få åtkomst till hela hjälpcentret

Hur man aktiverar autogiro hos Tre

William Karlsson
William Karlsson
  • Uppdaterad

Psst... Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är via din internetbank. Du behöver bara ditt kundnummer som du hittar på Mitt3 eller på din faktura.

Skaffa autogiro via internetbanken

  1. Logga in på din internetbank
  2. Sök på Hi3G för att hitta Tre
  3. Skriv in ditt kundnummer (11 siffror) som du hittar på din faktura eller Mitt3

Skaffa autogiro via Mitt3

  1. Logga in på Mitt3.
    Har du ingen Mitt3-inlogg? Läs här hur du skapar en!
  2. Välj Inställningar
  3. Under Fakturainställningar ändrar du Betalmetod till Autogiro
  4. Ange bank, clearing- och kontonummer samt välj aviseringsmetod SMS-notifiering
    (Har du Swedbank är det viktigt att du endast anger de 4 första siffrorna i clearingnumret, och placerar den femte siffran först i kontonumret)
  5. Slutför autogiroanmälan med BankID

Har min ansökan gått igenom?

Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.

Går det inte igenom?

Bra att veta, är att det endast är du som kund, fullmaktsinnehavare eller förvaltare (ej god man) som kan ansöka om autogiro via Mitt3. Bankkontot och abonnemanget behöver även vara registrerat på samma personnummer.

 

Om du har några frågor, tveka inte att kontakta vår supportavdelning för hjälp.

Relaterad till

Var denna artikel till hjälp?

Kundnöjdhet i fokus: De senaste 100 ärendena i siffror!

Kommentarer

0 kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.