Hjälpcenter

Logga in för att få åtkomst till hela hjälpcentret

Flytta ditt nummer till Telavox

Emma Mårtensson
Emma Mårtensson
  • Uppdaterad

Att flytta sitt nummer till Telavox är ganska lik process som hos de resterande operatörerna. När vi flyttar ett nummer till Telavox kallas det att portera sitt nummer, detta skiljer sig från en överlåtelse, då endast numret flyttas över, inte abonnemanget och dess tjänster. 

Nedan kommer en guide för hur du flyttar över ditt nummer till Telavox.

Säkerställ att ditt nummer kan porteras

Likt som de andra operatörerna är steg 1 att granska ditt nuvarande avtal med din befintliga operatör. Se till att du inte har några bindningstider eller obetalda räkningar som kan påverka överföringen. Om du är bunden till ett avtal, ta reda på uppsägningstiden och eventuella avgifter som kan gälla.

Är det ett företagsabonnemang gäller det samma. Kolla om det är bindningstid kvar på abonnemanget.

Kontakta vår support med förberedda uppgifter

När du har väl har kollat allt i steg 1 så kontaktar du då vår support, alternativt be personen som är telefoniansvarig på företaget kontakta oss. För att slutföra nummerflytten kommer vi att behöva lite information från dig. Det vi behöver är följande:

  • Namn på användaren
  • Nuvarande ägares person- eller organisationsnummer
  • Telefonnummer som ska flyttas
  • Kontaktuppgifter till nuvarande ägare av abonnemanget (mobilnummer och e-postadress)

Bekräftelse på nummerflytten

Vi skickar in en begäran på en nummerflytt till Telavox och får svar inom 24 timmar om nummerflytten har gått igenom eller ej. Har den gått igenom återkopplar vi till dig med vilken dag och tid det flyttas över. Vi kontaktar alltid dig den dagen numret flyttas för att säkerställa att allt fungerar som det ska. 

Så att flytta sitt nummer in till Telavox går oftast smidigt om man är väl förberedd och har kollat upp allt man behöver innan. 

Skulle du ha frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss

 

Relaterad till

Var denna artikel till hjälp?

Kundnöjdhet i fokus: De senaste 100 ärendena i siffror!

Kommentarer

0 kommentarer

logga in för att lämna en kommentar.